July 25, 2014

CAMPING CERIA STMIK Sinar Nusantara Surakarta

Camping Ceria

Camping Ceria STMIK Sinar Nusantara Surakarta kat Tlogo Dringo
Gambar pribadi diambil waktu Camping Ceria di Tlogo Dlingo

Kegiatan Camping STMIK Sinar Nusantara kat Tlogo Dringo, Perbatasan Jawa Timur dengan Jawa Tengah
Gambar pribadi diambil waktu Camping Ceria di Tlogo Dlingo
  Cik Tomato's blogCamping ceria merupakan kegiatan yang sangat ku sukai karena dapat merefresh kan pikiran & camping juga dapat merekatkan relation antara aku dan sahabatku. Camping ceria ini dilaksanakan di kaki Gunung Lawu tepatnya di Tlogo Dringo, Karanganyar, Jawa Tengah, Indonesia ( yang merupakan perbatasan antara jawa tengah dan jawa timur ). Suhu diTlogo Dringo itu sangat dingin sekali, bagi orang awan yang ngecamp disana pastilah sangat menyiksa sekali la, aku yang udah lama ngecamp disana aja masi ngerasain betapa dinginnya di Tlogo Dringo.
   Gambar pertama ni aku ambil masa kitorang baru sampai kat tempat camping. Sebenarnya si de gapal sengaja ngecamp kat Tlogo Dringo ni kerna ade hal lain la, yaitu buat prepare tuk diklat pecinta alam PASCAL kat STMIK Sinar Nusantara, Surakarta. Tapi ok la kan sambil menyelam minum aer, mati donk ya? hehehe ,Tao kan macam mana diklat pecinta alam tu kan, kitorang perlu prepare fisik yang ok n mental yang ok plak, mesti tahan ngan cuaca ekstrem. Tahan ngan panas, ujan, suhu yang dingin, akh suma la mesti ok, tak makan pulak tu mesti survivel makan rumput la cacing la. Sedap kew macam tu??? Gamabar yang kedua ni aku ambik mase kitorang sedang masak nasik dan bakar jagung. Tengok macam mne tempatnya tu besepah sangat kan ye? dah la bau badan tak sedap, tak mandi selekeh pulak tu performance kitorang, tapi ok la kebersamaan tu ade. Kebersamaan dalam kesederhanaan ni la semboyan pascal eh. Perlu kitorang ketahui kite akan belajar mandiri dan kita akan mengetahui perangai kawan kita yang sesungguhnya itu tatkala kita ade kat hutan. Tersesat, kehausan, lapar, penat becampo jadi 1, dari ni la kita akan tahu kawan kite tu sebenarnya macam mne, egois kah, baik hati kah, atau macam mane maka akan nampak mase tu. 
Foto bersama ngan kawan kuliah kat Tlogo Dringo
Gambar pribadi diambil waktu Camping Ceria di Tlogo Dlingo
   Nah gambar yang ketiga ni aku ambik mase kite nak balik dah 2 ari kita ngecamp kat Tlogo Dringo, banyak sangat petuah yang kite ambik dari camping ni. Kerna camping ni relation aku ngan kawan - kawan aku menjadi lebih rapat. Terima kawan - kawanku suma yang telah memberikan aku experience yang tak akan pernah aku lupakan. Semoga sahaja nanti setelah korang suma lulus kuliah masi ingat kat aku ye. Aku sangat sayang klean. Korang suma adalah family aku yang kedua setelah abah, mak dan adik aku. 1 Miss U so much
  
Baca juga: 


                  


No comments: